نوکیا از طرح جدید حمایت از مصرف کننده خود جهت اطمینان از اصالت گوشی ها در مراکز خرید خبر داد.در مراسمی که جهت معرفی تازه‌ترین خدمات پس از فروش نوکیا در ایران ترتیب داده شده بود علیرضا شفیع پور، مدیر کل نوکیا در ایران در این باره گفت: «نوکیا همواره به بازار ایران متعهد است. این تعهد نه تنها شامل مجموعه متنوعی از گوشی های موبایل خود برای هر سلیقه و قدرت خریدی بوده است، بلکه در این میان استراتژی خدمات حمایت از مصرف کننده نوکیا در ایران نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما معتقدیم گارانتی کشوری نوکیا یک گام اساسی در جهت یکسان سازی کیفیت خدمات پس از فروش برای کلیه خریداران است.»

وی ضمن اشاره به نزدیک بودن اولین سالگرد گارانتی کشوری نوکیا در ایران اعلام کرد با سومین شرکت همکار نوکیا برای خدمات پس از فروش هم به تازگی عقد قرارداد شده است و این شرکت در حال ایجاد شعب در شهرستانها و گزینش شرکت های موجود در این مناطق است.
شفیع پور سیاست نوکیا را ترغیب خریداران ایرانی به خرید گوشی های قانونی نوکیا که علاوه بر پوشش گارانتی از امکاناتی مانند صفحه کلید، نرم افزار، خدمات ارزش افزوده و صفحه کلید کاملاً فارسی برخوردار هستند، اعلام کرد.
سپس هومن معصومی راد، مدیر خدمات پس از فروش نوکیا در ایران ضمن بر شمردن این خدمات گفت: «یکی از این خدمات بارز مرکز تلفن تماس کاملاً پاسخگو است. مرکزی که اصلی ترین نقطه تماس مصرف کنندگان ایرانی با نوکیا جهت سوال و کسب هرگونه راهنمایی راجع به گوشی هاست.»
وی افزود این مرکز با هشت اپراتور آموزش دیده و مسلط فارسی زبان که در مرکز ارتباط با مشتریان شرکت نوکیا در کوآلالامپور مالزی مستقر هستند، از ساعت 10 تا 21 به وقت ایران در روزهای شنبه تا پنجشنبه پاسخگوی مشتریان ایرانی هستند.
سپس او ضمن اینکه گارانتی کشوری نوکیا در ایران را تنها معیار قانونی بودن گوشی اعلام کرد ادامه داد: «ما هرگز از حمایت و پشتیبانی مصرف کنندگانمان دست بر نمی داریم و همواره در کنار آنان هستیم. این همراهی و حمایت از جعبه گوشی ها آغاز می شود. جایی که خریدار با مشاهده گارانتی کشوری نوکیا می تواند از اصالت گوشی خود مطمئن شود و آن را از مشابهین غیرقانونی‌اش تمیز دهد. اما کار در اینجا تمام نمی‌شود چراکه مصرف کننده می‌تواند با تماس با مرکز تماس نوکیا در ایران (23013) و با ارائه شماره سریال گوشی خود کاملاً از اصالت گوشی مورد نظر اطمینان حاصل کنند. سرویس پاسخگوی خودکار تشخیص اصالت شماره سریال توسط SMS از برنامه های ما در آینده نزدیک است.»
وی همچنین از طرح جدید بیمه گوشی های نوکیا که حوادثی از قبیل ضربه خوردن و افتادن در آب را تحت پوشش قرار می دهد در اینده نزدیک خبر داد.
معصومی راد هم چنین تعداد تماس های تلفنی با مرکز تماس نوکیای ایران را بطور متوسط 3500 تماس در ماه اعلام کرد و افزود این مرکز علاوه بر دادن اطلاعاتی مانند کنترل شماره سریال گوشی و اعلام اصل بودن آنها، مدت زمان باقی مانده گارانتی گوشی را نیز به مشتری اعلام میکند. همچنین اپراتورهای این مرکز اطلاعاتی از قبیل امکانات و قابلیت های مدل های مختلف گوشی‌های نوکیا، اعلام آدرس مراکز رسمی فروش و خدمات پس از فروش و راهنمایی های کاربر برای رفع اشکال از گوشی را نیز ارائه داده و بطور تصادفی با برخی از مشتریانی که به مراکز خدمات پس از فروش نوکیا در ایران مرجعه کرده‌اند تماس گرفته و از آنان در خصوص میزان رضایت آنان از عملکرد مراکز خدمات پس از فروش نظرخواهی می‌کنند.
او سپس افزود: «من خوشحالم که در اینجا اعلام کنم که بزودی در مراکز خرید موبایل کیوسک‌های تشخیص اصالت گوشی‌های نوکیا از طریق بررسی شماره سریال دایر خواهد شد. این گام جدید نقش مهمی در حمایت از حقوق مصرف کنندگان و راهنمایی آنان جهت خرید گوشی‌های رسمی و قانونی نوکیا ایفا خواهد کرد.» وی زمان آغاز به کار این کیوسک ها را در نیمه دوم خرداد ماه سال جاری اعلام کرد.
در این نشست همچنین شرکت‌های اتصالات اینترنشنال ایران، پارس ایراتل و خدمات همراه ایرانیان (APTEC) به عنوان نمایندگان رسمی خدمات پس از فروش نوکیا در ایران اعلام شدند.



چهارشنبه ششم 3 1388
X