http://img.tebyan.net/big/1388/03/217203589874239154746622330154175709147.jpg

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان بعدازظهر امروز سه شنبه طی سخنانی در اولین گردهمایی همیاران مسکن با اشاره به مقوله مسکن در فرهنگ ایرانی گفت: بحث مسکن در فرهنگ ما بسیار مهم است؛ چرا که مسکن نه تنها یک سرپناه و سرمایه به شمار می‌رود بلکه مسکن برای ما محل زندگی است.
وی افزود: مسکن از نگاه ما محل زندگی،‌ آرامش، تعالی، کمال و تربیت فرزندان است و باید با ورود به این محل با یک محیط مملو از آرامش مواجه شویم و کانون خانواده باید در آنجا پرورش یابد و به کمال برسد.
رئیس جمهور با اشاره به مشکلات موجود در مسکن اظهار داشت: همه می‌دانیم همواره تولید مسکن از نیاز مسکن عقب بوده است و از 42 یا 43 سال قبل یاد دارم که مسئله‌ای بنام کمبود مسکن وجود داشته است .
وی افزود:از زمانی که آقای سعیدی‌کیا حضور پیدا کردند ما یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی کسری داشتیم و سالانه بیش از 800 هزار تقاضای جدید نیز وارد شد که باید این موارد را سروسامان دهیم.
احمدی‌نژاد همچنین ادامه داد: امروز امور کشور باید به دست مردم سامان یابد و یکی از مواردی که این مشکلات را به وجود می‌آورد این بوده است که برخی در گذشته تصور می‌کردند باید مشکلات را از طریق دستگاه‌های دولتی حل کنیم لذا آنها توانمندی‌های مردم را کنار گذاشته بودند و نمی‌دانستند که هیچگاه دولت به تنهایی توانایی اداره جامعه 70 میلیون مردمی را نخواهد داشت.
وی با اشاره به نقش مشاوران املاک در بحث مسکن گفت: برخی تلاش کردند تا 30 سال تبلیغ کنند و همواره نقش مشاوران املاک را اگر نگوئیم منفی، مثبت هم جلوه ندادند درحالی که کار مسکن بحثی تخصصی است و این امر در همه جای دنیا امری تخصصی تلقی می‌شود.
رئیس جمهور مشاوره در امور مسکن را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از اوقات مشورت با یک انسان باتجربه در امر مسکن و املاک کار 500 میلیون تومان را انجام می‌دهد و در کشور ما معمولا آن افرادی که بدنبال سوء استفاده از معضلات هستند تا جیب خود را از آن طریق پر کنند برای اینکه رد گم کنند، آدرس اشتباهی به مردم می‌دهند.
احمدی‌نژاد همچنین ادامه داد: تصور می‌کنید آیا 20، 30 سال قبل وقتی بحث احتکار مطرح شد آیا آن میوه فروش و یا آن بقال این کار را انجام می‌داد؟ جواب این سئوال منفی است؛ چرا که چند نفر که دستشان در دست اختیاردارها و مجوزدارها بود این احتکار را انجام می‌دادند و زمانی که اشتباهشان مشخص می‌شد هیاهو به راه می‌انداختند تا مسیر را عوض کنند و چند فروشنده خرده را محکوم کنند.
وی با اشاره به وجود برخی دست‌ها برای برهم زدن مسکن گفت: دو سال پیش چند نفر از مشاوران مسکن پیغام دادند که دست‌هایی وجود دارد که می‌خواهند در بازار مسکن اخلال ایجاد کند و همان افرادی که با 50 میلیارد و یا 100 میلیارد پولی که معلوم نبود از کجا آمده است وقتی بازار را برهم می‌زدند با اصراری که داشتند مسیر را عوض می‌کردند و صنف مشاوران املاک را بعنوان متهم معرفی می‌کردند، اما من بعید می‌دانم که در صنف مشاوران املاک کسی پیدا شود که بخواهد به مردم در بحث مسکن فشار وارد شود اما آن افرادی که زمین مردم را می‌فروختند و یک آپارتمان را به چندین نفر می‌فروختند و آنچنان که باید دستشان قطع نشده است برای اینکه آدرس اشتباه بدهند دیگران را متهم می‌کردند.
طرح مسکن مهر طرح بسیار خوب و گسترده‌ای است و دو سال است که این طرح آغاز شده و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است
رئیس جمهور با اشاره به پرونده‌هایی در خصوص کلاهبرداری در بخش مسکن گفت: پرونده‌هایی که امروز در بحث مسکن تشکیل شده است، در خصوص آنها با دادستان صحبت کردم و از وی سئوال کردم که آیا در این پرونده‌ها کسی از مشاوران املاک نیز وجود دارد یا خیر که دادستان گفت که این افراد یکسری آدمخور هستند که وارد این موضوع شده‌اند و به مردم فشار می‌آورند.
احمدی‌نژاد با اشاره به افزایش پلکانی قیمت مسکن از 50 سال گذشته تا به امروز گفت: همه بیاد داریم که از 50 سال قبل تا به امروز قیمت مسکن به صورت پلکانی افزایش داشته و تا حدودی این افزایش متوقف می‌شد و دوباره دو سه سال بعد بصورت پلکانی بالا می‌رفت و همه می‌دانیم که هرگز در این 50 سال ما در قیمت مسکن هیچ بازگشت به عقبی نداشته‌ایم اما به لطف خدا در این چند سال اگر همکاری صادقانه مشاوران املاک نبود محال بود که 30 تا 40 درصد در این دو سه سال قیمت مسکن کاهش یابد.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به عوامل افزایش قیمت مسکن در کشورمان گفت:‌ یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن، قیمت مصالح است که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است قیمت مصالح قیمتی منطقی شده و اگر چه برخی به ما فشار می‌آورند تا قیمت‌ها افزایش یابد اما دولت تا آخرین لحظه‌ای که حضور دارد مقاومت خواهد کرد.
وی به دومین عامل افزایش قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: عامل دوم در افزایش قیمت مسکن زمین است که با همکاری شما قیمت زمین تا حدودی تثبیت خواهد شد اما عامل سوم هزینه‌های جانبی در بحث مسکن است و شما به یاد دارید که در سال 71 یا 72 بود که عوارض ساختمانی افزایش پیدا کرد و به تبع آن قیمت مسکن نیز افزایش یافت چرا که وقتی به عوارض 180 تومان اضافه شد قیمت مسکن نیز 380 تومان افزایش یافت.
رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل افزایش مسکن این بود که برخی به بهانه واردات کالا پول‌های کلانی را گرفته بودند مثلا چند سال پیش فردی بود که در قزوین وامی 80 میلیارد تومانی گرفته بود تا کارخانه‌ای در تهران بسازد و با ارتباطات و سازوکارهایی که از آنها استفاده کرده بود 30 میلیون دلار نیز وام تقاضا کرده بود تا آهن وارد کند اما هیچکدام از این کارها را نکرد و این پول‌ها را در جایی نگه داشت و چند سال پیش آن را وارد بازار کرد و شروع به خرید کالا به قیمت بسیار بالایی کرد اما خوشبختانه جلوی آن گرفته شد و ما امروز مشکلمان پس گرفتن همین پول‌هاست که تا می‌خواهیم این پول‌ها را از آنها پس بگیریم آنها می‌گویند که سیاست‌های دولت اشتباه است.
احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: به محض اینکه ما به سراغ آنها می‌رویم تا این پول‌ها را از آنها پس بگیریم صدها بلندگو به کار می‌افتد و صدها تلفن به صدا در می‌آید اما بدانید که تا آخرین روزی که به لطف خداوند در خدمت شما هستم حتی یک سند از این مفت‌خوری‌ها و خلافکاری‌ها را امضا نخواهم کرد و فریب بلندگوها و سروصداهای آنها را نخواهیم خورد.
وی کد رهگیری در بخش مسکن را بسیار مهم دانست و گفت:‌ امروز این کار و ایده‌ای را که شما در بحث کد رهگیری در خصوص مسکن برای ساماندهی آن انجام داده‌اید بسیار خوب است و این طرح به طور حتم جلوی بسیاری از زمین‌خواری‌ها را خواهد گرفت و یکی از افرادی که الان در زندان است و با همین آگهی‌ها مشغول کلاهبرداری بود اگر از طریق مشاوران املاک اقدام می‌کرد بطور حتم جلوی آن گرفته می شد و با این سامانه‌ای که شما طراحی کرده‌اید راه سوء استفاده در مسکن مسدود خواهد شد.
رئیس جمهور در ادامه طرح مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: طرح مسکن مهر طرح بسیار خوب و گسترده‌ای است و دو سال است که این طرح آغاز شده و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و من مطمئنم اگر همین طرح را به جای اینکه در پیچ و خم ادارات حرکت دهیم به شما مشاوران املاک بدهیم به خوبی آنرا اجرا خواهید کرد و هر اتحادیه‌ای که در این زمینه اعلام آمادگی کند ما از آن استقبال خواهیم کرد.
احمدی‌نژاد در پایان با اشاره به درخشش ایران در اجلاس ژنو و تشویق افراد حاضر در سالن گفت: احمدی‌نژاد یک قطره از دریای مواج و زلال ملت ایران است و من با بیان آن سخنان در اجلاس ژنو در حقیقت با بیان سخنان شما مردم در دهان قلدرها و زورگویان جهان زدم.

منبع: سایت تبیان 


دسته ها : اخبار
جمعه هشتم 3 1388
X